Przewodnik zamówienia

Dział Zamówienia Izishop to jeden z najważniejszych działów na stronie. Tam znajdą się wszystkie zamówienia złożone przez Klientów naszego sklepu internetowego. Jeśli Klient zamówi w naszym sklepie dany produkt/produkty zostaniemy o tym poinformowani e-mailem. Aby sprawdzić jakie zamówienie zostało złożone wchodzimy w Panel administracyjny Izishop w zakładkę Sprzedaż/Zamówienia w górnym menu. Ostatnie złożone zamówienia pojawią się również na głównej stronie Panelu administracyjnego, zaraz po zalogowaniu. W Zamówienia możemy również wejść przez szybkie menu w Panelu Administracyjnym sklepu. 

 

 

Zamówienia możemy również sortować wg:

 

W liście Zamówień możemy zobaczyć datę złożenia zamówienia, jego wartość, formę płatności i dostawy, potwierdzenie zamówienia (kliknięcie w link potwierdzający zamówienie przez naszego Klienta) i status. System wystawia automatycznie fakturę pro forma na dane zamówienie, którą jest dostępna od razu. 

Jeśli w szczegółach zamówienia wszystko się zgadza, klikamy Realizuj. Pojawi się wtedy komunikat czy na pewno chcemy zrealizować zamówienie. W następnym oknie należy podać numer przesyłki kurierskiej (jeśli Klient wybrał taką formę dostawy) i klikamy ponownie Realizuj zamówienie. Do naszego Klienta automatycznie przyjdzie wiadomość o realizacji jego zamówienia wraz z fakturą pro forma. Należy teraz nadać przesyłkę Klientowi.

 

 

 

 

Poprzez zakładkę Sprzedaż prócz Zamówień mamy również dostęp do naszych Klientów oraz Raportów sprzedaży.  

Dział Klienci daje nam możliwość weryfikacji i przeglądania kont Klienckich: ich statusu (aktywny/nieaktywny – jeśli Klient nie potwierdzi linku aktywującego konto, który dostanie na adres e-mail – jest on wtedy nieaktywny), daty dodania. Możemy konto Edytować bądź Usunąć. W edycji możemy przeglądać Dane Klienta, adres do wysyłki itd.   

 

Dział Raporty sprzedaży to bardzo przydatne narzędzie do monitorowania naszych zamówień, Klientów oraz naszych produktów.

Raporty zamówień mówią nam o ilości zamówień każdego dnia miesiąca, zakresie zamówień od dnia do dnia oraz ilości zamówień w danych miesiącu. Prócz ilości w wyżej wymienionych okresach pojawi nam się wartość pieniężna tych zamówień. Pozwoli to nam na monitorowanie zysków naszej firmy.

Raporty Klientów pozwalają na monitoring ilości rejestracji w danym czasu.

Raporty Najczęściej sprzedawane – pozwalają nam na kontrolowanie, które towary z naszego sklepu sprzedają się najczęściej. Dzięki czemu możemy zwiększyć np. wartość naszego magazynu na te produkty, które mają największy zbyt.

Raporty najczęściej przeglądane – pozwalają kontrolować, które towary są najczęściej oglądane przez naszych Klientów. Możemy porównać towary przeglądane z najczęściej kupowanymi, dzięki temu możemy robić okresowe promocje na produkty które są przeglądane a mniej kupowane niż inne. Pozwoli to na dostosowanie naszych działań promocyjnych do Klientów i skuteczny przepływ towarów przez nasz magazyn – bez niepotrzebnych zastojów. 

 

Wróć do Przewodnika po sklepie 

© 2017 Agencja Reklamowa GreenFly

GreenFly.pl